Lipiec, 2011

Techniczna Głuszyca

Niedziela, 31 lipca 2011 · Komentarze(0)
Kategoria Maratony/Zawody
"Klasyczny górski maraton z jedną z najlepszych tras w Polsce; pełne spektrum prawdziwego MTB, szerokie szutrowe podjazdy, liczne single tracki, wymagające zjazdy okraszone technicznymi sekcjami, jednym słowem maraton ze wszystkimi elementami, których oczekuje prawdziwy kolarz górski..."

Całkowicie zgadzam się z powyższą informacją, ponieważ trasa w Głuszycy rzeczywiście była usłana wszystkimi rodzajami podłoża... Poczynając od szerokich dróg szutrowych, a kończąc na wąskich i usłanych błotem singlach. Przepiękne widoki, malownicze lasy, mgła zalegająca na wysokich punktach trasy, a także niesamowite zjazdy i podjazdy :)

Trasa technicznie trudna i miejscami piekielnie szybka. Złe warunki atmosferyczne stworzyły miejscami bardzo duże błoto. Śliska nawierzchnia połączona ze stromymi zjazdami tworzy mieszankę wybuchową, na której trzeba uważać. Jednak tym razem, kultura na trasie osiągnęła bardzo wysoki poziom i obyło się bez większych wypadków. Niestety na samym początku trasy miałem bardzo duże problemy z rowerem. Podczas zmiany przełożenia na dużą tarczę, łańcuch mocno uszkodził przednią przerzutkę, wykrzywiając ją do tego stopnia, że nie była w stanie zrzucić biegu na niższy. Zmuszony byłem kilka razy się zatrzymać i prostować uszkodzony sprzęt, tracąc przy tym sporo czasu...

Podsumowując:
- bardzo dobra techniczna trasa
- przepiękne tereny i widoki
- kilka bardzo szybkich odcinków na trasie
- dobra organizacja

Michał Turski (ja) - Kategoria M1: 20 Generalna: 51 Czas: 1:31:09
Ryszard Turski - Kategoria M4: 16 Generalna: 57 Czas: 1:35:37

Rekord szybkości

Czwartek, 14 lipca 2011 · Komentarze(17)
Kategoria Treningi
W dniu dzisiejszym nabrałem ochotę na krótki wieczorny trening interwałowy. Co się okazało, przygazowałem tak mocno, że wyszedł mi trening szybkościowy :) Na Maltę z Zalasewa dojechałem w 20 minut (10 km). Zrobiłem bardzo szybkie 2 okrążenia i wracałem do domu. Droga powrotna była tak szybka, że nawet nie pamiętam ilu spacerowiczów po drodze mijałem :) Takiego tempa jeszcze nigdy nie miałem. Średnia prędkość mówi sama za siebie. Widocznie długie trasy nie są stworzone dla mnie. Nawet jeżeli jest to prawda, to i tak mi to nie przeszkadza. Postanowiłem jeździć już do końca na dystansach MINI.

Bardzo szybka jazda nad Maltą :) © Michael4550

Staw Olszak :) © Michael4550

Rondo w Swarzędzu :) © Michael4550

Moja ulica - Austriacka :) © Michael4550

Średnia kadencja: 82

Objazd trasy BM

Wtorek, 12 lipca 2011 · Komentarze(3)
Kategoria Treningi
Na ten dzień zaplanowaliśmy objazd trasy maratonu poznańskiego. Oczywiście była to wersja na rok 2009 i 2008. Wyjechaliśmy około godziny 14:30 i kierowaliśmy się od razu w stronę Uzarzewa, na Maltę nie było sensu jechać. Ulicą Darniową dojechaliśmy do Gruszczyna, następnie przejechaliśmy przez główną ulicę i polną drogą kierowaliśmy się do Uzarzewa. Na jednym zjeździe wykręciłem imponujące 56 km/h. W końcu dotarliśmy na miejsce. Przy wyjeździe z miasteczka znajduje się dosyć długi podjazd, który musieliśmy pokonać. Z wielkim luzem podjechaliśmy pod górkę i jechaliśmy dalej. Droga była tak strasznie pofałdowana, że czuliśmy się jak na mieszalniku do farby... :) Trzepało rowerem tak strasznie, że miałem ochotę jechać polem. Gdy już dotarliśmy do "wielkiej góry za Uzarzewem", zrobiliśmy kilka zdjęć, pogadaliśmy i pojechaliśmy dalej. Kolejną przerwę na rozmowę i batonika zrobiliśmy przy jeziorze swarzędzkim. Na koniec kierowaliśmy się na osiedla i do domów.

Poniżej znajduje się kilka zdjęć:

Przejazd przez Darniową :) © Michael4550

Okolice jeziora swarzędzkiego :) © Michael4550

Średnia kadencja: 74

Bike Maraton Piechowice

Sobota, 9 lipca 2011 · Komentarze(0)
Kategoria Maratony/Zawody
ahhhh Piechowice... Rok temu na tej samej trasie zaznałem nieprzyjemnego wypadku na jednym ze zjazdów. Zaś w tym roku trasa tak bardzo mi się podobała, że na pewno wybiorę się na nią jeszcze raz :) Przed zawodami stresowałem się niesamowicie, oczekując w sektorze na start myślałem tylko o trasie i o tym żeby się nie rozwalić. Początek trasy bardzo łatwy, bez żadnych problemów. Po przejechaniu bufetu, podjazdy zaczęły robić się coraz trudniejsze. Po tym wszystkim czekał na nas bardzo niebezpieczny szutrowy zjazd. Jadąc prawą stroną wpadłem w koleiny, na szczęście utrzymałem rower w pionie. Potem było kilka stromych, technicznych podjazdów i zjazd z Koziej Szyi. Miejsce mojego zeszłorocznego wypadku przejechałem z pełną prędkością, nawet nie zwróciłem uwagi na to miejsce. Końcówka trasy bardzo techniczna i wymagająca - liczne single, kamienie, korzenie i brak miejsca na jakiekolwiek wyprzedzanie. Tuż przed metą znajdował się tunel - atrakcja trasy :)

Start i widok na góry :) © Michael4550

Pierwsze podjazdy :) © Michael4550

Jadę mu na kole :) © Michael4550

Jeden z najgorszych bardzo szybkich zjazdów... © Michael4550

Męka na podjeździe :) © Michael4550

Kolejny bardzo szybki i jeszcze bardziej niebezpieczny zjazd... © Michael4550

Techniczny i bardzo trudny singielek :) © Michael4550

Teoretycznie trasy nie było widać, za jakieś 200 metrów wleciałem w koleinę :) © Michael4550

Kolejny bardzo ciężki i techniczny zjazd :) © Michael4550

Niezwykle zadowolony zawodnik na ostatnim zjeździe :) © Michael4550

Czułem się tam jak ryba w wodzie :) © Michael4550

Pierwszy tunel :) © Michael4550

Pierwszy tunel z innej perspektywy :) © Michael4550

Drugi tunel, niezwykle skupiony zawodnik :) © Michael4550

Dla takich kibiców warto na sam koniec wyciągnąć z siebie 150% siły :) © Michael4550

Średnia kadencja: 77

Wyniki:

Michał Turski (ja) - Kategoria M1: 16 Generalna: 101 Czas: 1:13:31
Ryszard Turski - Kategoria M3: 19 Generalna: 134 Czas: 1:18:08

Przygotowania do Piechowic

Czwartek, 7 lipca 2011 · Komentarze(0)
Kategoria Newsy
W dniu dzisiejszym oficjalnie rozpoczynam przygotowania do sobotniego maratonu w Piechowicach. Problemy z moim rowerem były dosyć spore, szczególnie napęd nie działał prawidłowo. Po wymianie suportu nadal słychać było niepokojące trzaski z okolic korby. Niedawno temu dokopałem się do łożysk w prawym pedale zatrzaskowym. Wyczyściłem, nasmarowałem i wszystko zmontowałem. Okazało się, że hałas ucichł, lecz nie na długo. Ponownie pojawiły się trzaski... Dzisiaj zrobiłem to samo z lewym pedałem zatrzaskowym i mam nadzieję, że hałas zniknie.

Starą kasetę (11-32) wymieniłem na nową (11-34), z powodu dużego zużycia koronek. Łańcuch zostawiłem bez zmian, mam nadzieję, że się wszystko ładnie dopasuje... Jak na razie nie stwierdziłem żadnych problemów z przeskakiwaniem biegów.

Jutro kolejne testy i dokładne sprawdzanie wszystkich śrubek. Prawdopodobnie dodam kilka zdjęć :)

Kolejny długi dystans

Środa, 6 lipca 2011 · Komentarze(4)
Kategoria Treningi
Tego dnia kierowałem się ponownie do Głuchowa, tym razem przez miasto. Trasa wydawała się o wiele łatwiejsza i krótsza... Niestety myliłem się. Jazda przez miasto jest na tyle denerwująca i stresująca, że zacznę tam jeździć tylko jeżeli będzie to konieczne.

W pobliżu Cytadeli zatrzymała mnie straż miejska. Co się okazało, nie byłem jedynym rowerzystą, którego te dwie strażniczki zatrzymały. Oskarżały nas o jazdę po chodniku... Przepraszam bardzo, ale to jest od niedawna dozwolone, no nie? Chodnik był pusty, więc jechałem... Widocznie Panie były lekko niedoinformowane.
W pobliżu Ogrodów miałem kolejną nieprzyjemną sytuację. Tym razem radiowóz policyjny wjechał mi przed koło i musiałem mocno hamować. Policjant też niedoinformowany? Przecież rowerzysta ma teraz pierwszeństwo w takich miejscach, więc co jest grane?!

W końcu dojechałem do Głuchowa, uzupełniłem zapasy picia, zrobiłem sobie krótką przerwę i jechałem dalej przed siebie. Tak samo jak ostatnio, jechałem przez Komorniki, Łęczycę i Luboń. Na Malcie zrobiłem sobie 15 minutową przerwę na batona :) Po przerwie kierowałem się bezpośrednio do domu. Wybrałem najkrótszą trasę, która okazała się niestety dosyć błotnista. Przy ulicy Kórnickiej w Zalasewie ujrzałem trzy wozy strażackie, od razu pomyślałem, że jakiś dom się pewnie palił. Okazało się, że był to wypadek z udziałem motocyklisty. Wyglądało to bardzo nieciekawie. Ale podsłuchałem, że motocyklista żyje. Chociaż podobno była to jego wina. Zrobiłem dwa zdjęcia i wróciłem do domu.