Tormenta - serwis i zmiana skoku amorka

Wtorek, 29 marca 2016 · Komentarze(0)
Kategoria Newsy
Sezon rowerowy nadchodzi wielkimi krokami, dlatego czas na serwis! Accent Tormenta Natalii czekał na małe zmiany, a mówiąc o zmianach mam na myśli zmianę skoku amortyzatora. Serwis zacząłem od przygotowania ramy i reszty osprzętu, amortyzator zostawiłem na sam koniec. 80 mm skoku to moim zdaniem za mało jak na rower przeznaczony do jazdy po wyboistych ścieżkach. 100 mm skoku jest optymalne i takiej zmiany właśnie dokonałem. Przy okazji serwisując amorek od środka: wylałem stary olej, wyczyściłem uszczelki kurzowe i wszelkie pozostałości starego oleju. Następnie przyciąłem separator (all travel spacer kit) do odpowiedniej długości i wszystko poskładałem. Wlałem nowy olej i złożyłem wszystko z powrotem. Użyłem oleju Castrol Fork Oil GP o gęstości 10WT. Kultura pracy amortyzatora dzięki temu olejowi znacznie się poprawiła. Pełny test amorka odbędzie się zapewne dopiero wtedy, kiedy pogoda znacznie się poprawi. Na koniec serwisu ściągnąłem stare, uszkodzone naklejki i umieściłem nowe. Od tego czasu Rock Shox Tora z 2008 roku dostała nową młodość. Na koniec rower został złożony i czeka na otwarcie sezonu rowerowego.